3 najdroższe (luksusowe) marki na świecie

Mimo pandemii koronawirusa, która miała niekorzystny wpływ na wiele sektorów gospodarki (w tym również branżę fashion), luksusowe marki nie zanotowały znaczących spadków sprzedaży. Wynika z tego, że mimo chwilowych trudności ubrania prestiżowych marek wciąż są obiektem marzeń wielu osób. Jakie marki uznawane są obecnie za najbardziej luksusowe?

Jakie są 3 najdroższe brandy na świecie?

  1. Listę najbardziej prestiżowych marek otwiera włoski dom mody Gucci, niezmiennie od 2 lat. Gucci jako jedna z pierwszych marek zaczęła realizować koncepcję marki „nie dla każdego”, otwierając się na zmianę w podejściu nowych pokoleń do mody. Styl jaki obecnie prezentuje ta marka można określić jako nieco ekscentryczny, eklektyczny, zgodny ze zmianami społecznymi i nowoczesny. Wartość tej marki w roku 2021 szacowana była na 15,6 mln dolarów.
  2. Kolejna marka na liście to Louis Vuitton, istniejący już od drugiej połowy XIX wieku. Zatrudniony w 2018 roku nowy dyrektor artystyczny nie tylko utrzymał znaczącą pozycję domu mody w branży fashion, ale także odświeżył nieco jej charakter, dzięki czemu jest ona kupowana chętniej przez nieco młodsze grono odbiorców. Wartość tego brandu jest szacowana na 14,8 mln dolarów.
  3. Listę zamyka najbardziej klasyczna z tych marek, a mianowicie Chanel. Produkty takie jak perfumy Chanel No.5, charakterystyczny żakiet z tweedu czy najbardziej znane modele torebek stały się już wręcz ikoniczne dla mody i popkultury. Klasyka jak widać sprawdza się w dalszym ciągu doskonale, a pandemia w żaden sposób nie zaszkodziła tej marce – jej wartość w roku 2021 podaje się jako 13,2 mln dolarów.